Fotografiskbild

Tänkte visa lite vad vi har hållt på med det senaste i fotografiskbild. Vi skulle gestalta vår egna verision av ett känt fotografi, jag visste redan vad jag ville göra, jag ville gestalta Steve McCurrys kända porträtt "afghan girl". Tyckte att uppgiften var riktigt rolig, kul att få göra något där man både måste göra mycket inom fotograferingen men även mycket efterbehandling i photoshop.
 
 
Såhär såg Lina ut innan jag började med redigeringen. Inte speciellt likt, men jag tycker att det är viktigt att ha en utgångspunkt där jag vet på ett ungefär hur jag vill ha det. Senare var det all in i photoshop.
 
 
Såhär blev Lina efter lite behandlning i photoshop. Är personligen väldigt nöjd med mitt arbete, även fast jag vet att det inte är exakt på pricken likt. Men även fast det inte är exakt så ser man ändå likheten. Jag har fokuserat väldigt mycket på att fånga detaljerna i orginalbilden, vilket jag tycker är viktigt när man skall gestalta bilden. Men överlag är jag väldigt nöjd och tycker det är fruktansvärt roligt att arbeta i photoshop!
 
 

> Innan du kommenterar
• Jag vill gärna vara med i veckans-blogg eller liknande.
• Bilder samt text är min/mina om inte annat anges.
• Spam eller liknande tas bort direkt.
• Jag gör min bloggdesign helt själv.
Kontakt [email protected]

Med detta i åtanke är du jätte välkommen att kommentera!
Postat av: emelie

Riktigt snyggt!

2015-04-25 @ 23:31:52
URL: http://eemeliefoto.webblogg.se
Postat av: Julia Forsbacka

Blev superfint! Du är helt grym med Photoshop!

2015-04-26 @ 07:27:44
URL: http://forcebacka.blogg.se/
Postat av: Jennie Jonsson

Detta är otroligt bra arbetat! Skit bra!

2015-04-26 @ 12:26:04



Namn:
kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback