ÅrsresumĂ©

Vilka lÀnder besökte du? Thailand, Turkiet, England, Finland samt Danmark.

 

Ett roligt minne 2014? Haha nÀr jag var med lilla Benita nÀr hon skulle gadda sig, gumman var sÄ nervös och skrek som en stucken gris. Haha Àlsklingen, men snyggt blev det sÄ det var vÀrt smÀrtan! Ellerhur Benita? ;)

 

Gjorde du nĂ„got i Ă„r som du aldrig gjort förut? Åkte till England, fyllde 18 och fick helt plötsligt göra mycket mer lagligt haha. Jag tatuerade mig. Var pĂ„ brĂ„valla.

 

 

 
 

Är det nĂ„got du saknar Ă„r 2014 som du vill ha Ă„r 2015? Ska försöka ta mitt lilla körkort sĂ„ fort som möjligt nu 2015, sĂ„ det Ă€r prio ett liksom. 

 

BÀsta presenten 2014? Var sjÀlvklart min resa till London, men ocksÄ mitt Thomas sabo berlockarmband.

 

 

 

Vilket datum frÄn Är 2014 kommer du alltid att minnas? Det mÄste vara Februari 2014, dÄ vi var i Thailand.

 

5 viktiga hĂ€ndelser under 2014 Första (och absolut bĂ€sta), var i Februari dĂ„ vi Ă„kte vĂ„ran Ă„rliga resa med slĂ€kten till Thailand. Vi bollade mellan det, Hawaii och Jamaica, men tillslut blev det Thailand. Vi har varit dĂ€r innan sĂ„ det kĂ€ndes vĂ€ldigt "hemma" och alla trivdes sĂ„ bra nere i hĂ€rliga Koh Samui. SĂ„ himla underbart och hĂ€rligt. Älskar verkligen Thailand och har vĂ€rldens bĂ€sta mormor och morfar att tacka för att vi faktiskt Ă„kte dit, utan dem skulle vi inte Ă„kt hela slĂ€kten dit. Minne för livet och hoppas verkligen att det blir av igen.

 

 
 

 

Andra Àr nog nÀr jag fyllde 18 Är. Skulle inte kunna önska mig ett bÀttre firande samt födesledagspresenter. Har vÀrldens bÀsta vÀnner som gjorde min födelsedag till den bÀsta. Detsamma med min familj, som gav mig vÀrldens bÀsta present, en resa till London.

 

Tredje Àr med all sÀkerhet resan till London som jag fick i födelsedagspresent. Har velat Äka till London hur lÀnge som helst och att jag fick det i 18 Ärs present var ju pricken över i. Hade det super mysigt dÀr nere med massa shopping och upplevelser.

 

 

FjÀrde Àr (haha alla som verkligen kÀnner mig kommer skratta) nÀr jag fick precious. Min lilla pÀrla. För er som inte vet Àr precious min lilla bil, kanske inte vÀrldens finaste, bÀsta men she's mine. Haha sÄ som jag har tjatat om precious hit och dit, lilla pÀrlan. Fulast i stan men ÀndÄ sÄ bra.

 

Femte och sista Àr nog nÀr jag köpte mitt Àlskade objektiv som har hÀngt med mig i princip varje dag. Canon EF F1,4 USM, bÀsta nÄgonsin. I och med att jag frÀmst fotograferar portrÀtt Àr det objektivet perfekt, Àlskar det och Ängrar inte en minut att jag kostade pÄ mig det.

 

(Gjorde en extra eftersom var bara tvungen att ta med detta ocksÄ) Sen alla sommarminnen sÄ som tex, BrÄvalla, grillkvÀllar, roadtrips har ocksÄ varit pricken över i. BrÄvalla var amazing, sÄ hÀftigt att se alla artister som Lana del rey, Imagine dragons och Sam smith. Helt otroligt. Synd bara att jag var tvungen att Äka hem tidigare, var sjuk innan brÄvalla och blev Ànnu sjukare under tiden dÀr nere. Men annars var det verkligen ett minne för livet.

 

 
 
 

BÀsta köpet? Min Marc Jacobs laptopfodral samt vÀska. AnvÀder detta dagligen. Sen min GHD plattÄng Àr ju perfekt för de dagar jag tröttnar pÄ mitt lockiga hÄr haha.

 

 
 
 

Vad spenderade du mest pengar pÄ? KlÀder och mat haha.

 

Gjorde nÄgonting dig riktigt glad? Alla roliga hÀndelser och stunder med mina fina vÀnner. Sen alla spontan grejer som man kommer pÄ 10 minuter innan och sen bara kör liksom. Haha som tillexempel vÄran trip till Falks grav i sommras, eller alla roadtrips som alltid slutat hemma hos alma typ haha!

 

Vad gjorde du pÄ din födelsedag 2014? Fyllde Är pÄ en onsdag och firade med familj samt Benita pÄ kvÀllen med liten "mini" utgÄng. Sedan pÄ torsdagen var det utgÄng för hela slanten.

 

 

 

TrÀffade du nÄgra nya mÀnniskor 2014? Har trÀffat mÄnga nya mÀnniskor iÄr, bÄde sÄdanna som liksom har "gÄtt" och stannat sÄ att sÀga. 

 

 Hur har Äret 2014 varit överlag? AlltsÄ 2014 har varit bÄde bra och dÄligt, sÄ Àr det ju alltid liksom. Allt kan inte vara pÄ topp hela tiden. Men jag tycker faktiskt att 2014 har varit vÀldigt bra överlag. Jag har lÀrt mig sÄ mycket nytt!  Jag har fÄtt sÄ mÄnga fina, roliga och hÀrliga minnen detta Äret. Jag har gjort sÄ mycket nytt, trÀffat nytt folk. Jag vuxit mycket som person. SÄ jag mÄste verkligen sÀga att detta Äret har varit vÀldigt bra, lÀrorikt och roligt. (LÄter som vÀrsta filosofen), Nej men allvarligt, jag Àr jÀtte tacksam för alla som har gjort mitt Är till ett utav de bÀsta. För alla minnen som har skapats i Är. Och jag ser fram emot 2015 riktigt mycket nu!

 

NÄgra nyÄrsmÄl? Jag har inte funderat speciellt mycket pÄ det. Men typ think positive, strunta i smÄ skit saker som inte Àr vÀrt att lÀgga energi pÄ. Fotografera mer! Börja trÀna (haha lol, kommer inte hÀnda). Kirra körkort förfan. + Spara en jÀvla massa pengar sÄ att jag kan resa, tatuera mig och allt dÀr till.

 

 NÄgra mÄl 2015? Vill försöka resa mycket, samt flytta utomlands efter studenten. Skaffa jobb, försöka flytta hemifrÄn. KÀnns inte precis sÄ rimligt för tillfÀllet för det krÀvs massa pengar, men lösningen pÄ det Àr ju jobb, jobb och jobb. SÄ det kommer vÀl vara prio ett efter studenten alltsÄ.

 

 

> Innan du kommenterar
‱ Jag vill gĂ€rna vara med i veckans-blogg eller liknande.
‱ Bilder samt text Ă€r min/mina om inte annat anges.
‱ Spam eller liknande tas bort direkt.
‱ Jag gör min bloggdesign helt sjĂ€lv.
Kontakt [email protected]

Med detta i Ätanke Àr du jÀtte vÀlkommen att kommentera!



Namn:
kom ihÄg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback