Ellens Ärs resumé

Fick en frÄga ifall jag inte kunde göra en Ärs resumé, men visst kan jag vÀl det. Den kommer suga men aja!
Januari 2012, nytt Är, nya förhoppningar. Hade vÀrldens finaste vÀnner och hade nog inte en enda trÄkig dag. Hade skit kul i skolan/pÄ fritiden med mina nÀrmaste vÀnner. Shoppade sönder saker och köpte saker som jag aldrig ens har kollat pÄ typ.. Köpte för att köpa typ.
Februari 2012, Åkte till andra sidan jordklotet pĂ„ mitt livresa. Drog till thailand i 3 veckor, det var bra, varm, fantastiskt. Var pĂ„ 3 stĂ€llen i Thailand. Koh Samui, Krabi och Bankok. Hade jĂ€tte fin tid tillsammans med min slĂ€kt förutom att det blev lite tjaffs osv, men det Ă€r inget som jag behöver berĂ€tta för er ;). Jag handlade varje kvĂ€ll pĂ„ marknader i thailand och allt var bĂ€st. Kom hem till kalla sverige och tyckte synd om mig sjĂ€lv som inte var i vĂ€rmen lĂ€ngre.
Mars 2012. Blev sjuk i ungefÀr en mÄnad nÀr jag kom hem frÄn thailand. Hade dÄ varit borta frÄn skolan i ungefÀr 7 veckor. NÀr jag kom tillbaka lÄg jag efter nÄgot fruktansvÀrt. Och nationella proven stod mig till halsen. Jag hade möte med min klassförstÄndare typ varanan vecka om hur jag kÀnde att jag hann med allt osv. Jag hann inte med att göra alla prov som alla andra gjorde. Vilket gjorde mig rÀtt ledsen eftersom jag inte fick samma "chans" som alla andra till slutbetygen. 
April 2012, Jag och Amanda blev vÀldigt nÀra varandra och vi var vÀl nÀstan och fotade varje helg. Hittade vÄrat favorit stÀlle ute pÄ "landet" som vi kallade det! Haha kommer du ihÄg? :). Men det var verkligen jÀtte fint dÀr. Alma och Amanda bjöd över oss tjejer pÄ sushi kvÀll, de hade gjort egen sushi som var as god!  Jag började fota lite "bÀttre" och lÀrde mig lite nya instÀllningar pÄ min kamera. 
Maj 2012, jag blev TOTALT nerkÀrad i one direction. Zayn tog nog Robert Pattison's plats i mitt hjÀrta. Haha jag var helt beroende!! Det var verkligen sjukt. De flesta nationella proven var gjorda och jag gick runt med ett leende. Jag köpte runt 3 analoga kameror varav 1 fungerade. Jag köpte 2 polarid kameror. Jag var vÀl rÀtt beroende dÀr ocksÄ haha! Jag (+nÄgra fler) hade ett stort brÄk, vilket slutade med att vÄra lÀrare och kuratorer blev inblandade. 
Sommaren lÄg pÄ lut och jag kÀnde mig sÄÄÄ taggad till att sluta nian och ta sommarlov!
Juni 2012, jag slutade nian. Trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle gĂ„ ut med de betygen jag hade. Jag var stolt. Jag hade innan haft g om knappt det i alla Ă€mnen. Jag gick ut med 3 mvg och 4 g och resten vg. Jag lĂ€mnade mina nĂ€rmaste vĂ€nner/klasskompisar och det kĂ€ndes jĂ€tte tragiskt att vi inte lĂ€ngre skulle gĂ„ i samma klass. Jag hĂ€ngde med Amanda till hennes sommarstuga och vi hade det as najs! Badade fast det var storm ute, Ă„kte motorbĂ„t pĂ„ kvĂ€llen, badade frĂ„n bĂ„ten. Smög ut till stranden pĂ„ natten och tog nattdopp. Åkte tandemcykel. 
Juli 2012, emil blev 13 Är. TonÄring. Det kÀndes konstigt att han blev sÄ gammal. Han blev katig/bitchig/P12 och han hade tonÄrs pms rent ut sagt. Men jag gillade han för det! Jag drog ivÀg sjÀlv upp till uppsala för att trÀffa min fina syssling Anna. Vi hade det grymt! Shoppade smycken runt 1200 tror jag det var, och vi drog till grönan och stockholm och hade det asnajs!
Agusti 2012, jag & mamma & pappa drog ner till skÄne för att kolla pÄ emils fotbolls cup. Det var jÀtte kul, trodde aldrig att jag skulle gilla att kolla pÄ fotboll, men dÀr stod jag och skrek och hurrade och buade. Vi drog över till Danmark för lite shopping och mys. Amanda och jag fotade nÀstan varje dag dÀr ett tag, vi fÀrgade hennes ögonbryn. Hon var skit skraj först men nÀr hon sÄg resultatet blev hon nöjd! Jag klippte mig och sÀtte i löshÄr, blev totalt kaos, sÄg skit fult ut. Började gymnasiumet, vilket var lÀskigt och lite jobbigt eftersom jag inte kÀnde nÄgon i min nya klass. Men detta Àndrade dock sig med tiden. Min klass Àr rÀtt skön nu.
September 2012, jag tog ur löshÄret. SÄg mycket bÀttre ut. Jag började ta outfit bilder och började "fota" pÄ allvar. Jag köpte mig en ny kamera som kom till anvÀndning pÄ direkten. Mamma fixade en walk in closet till mig dÀr jag skulle hÄlla reda pÄ alla mina klÀder. Hehe, jag levde inte riktigt upp till mammas förvÀntningar dÀr, men. Jag köpte mig vÀrldens skönaste och snyggaste skor, johnny bulls boots. Men dom suger tyvÀrr nu pÄ vintern. Hehe.
Oktober 2012, var nog den mest trÄkigaste mÄnaden pÄ hela Äret. Jag gjorde inget. Kommer typ inte ens ihÄg nÄtt. Ja, trÄkmÄnad helt enkelt!
November 2012, jag och mamma och pappa drog pÄ stad i ljus och kÀkade pÄ resturang, var super mysigt. Har nog aldrig fikat sÄ mycket som jag gjorde denna mÄnaden, fikade fan hela tiden. Fick A pÄ mitt första prov i medier samhÀlle och kommunikation, blev jÀtte nöjd, dÄ jag trodde att jag skulle fÄ E.
December 2012, jag fyllde Är. Blev 16 bast. SÄg dock inte sÄ mycket fram emot att fylla Är. Jag köpte mina Àlskade dr.martens för mina egna pengar och har inte Ängrat att jag spenderade 1500 kr pÄ de. Jag fÀrgade hÄret rött igen och  stortrivs i det. Firade den bÀsta julafton pÄ lÀnge med fina mÀnniskor runt omkring mig.
JAG ÖVERLEVDE OCKSÅ JORDENS UNDERGÅNG, fan vilken survivor jag Ă€r. Shit borde fĂ„ nobelpriset eller nĂ„tt.
 
Detta var vÀr min "Ärs resumé" - skit trÄkig jo jag vet, men jag suger pÄ att berÀtta saker osv. Haha! Men detta Äret har vÀl varit bra. Men jag hoppas att 2013 kommer bli bÀttre! 

> Innan du kommenterar
‱ Jag vill gĂ€rna vara med i veckans-blogg eller liknande.
‱ Bilder samt text Ă€r min/mina om inte annat anges.
‱ Spam eller liknande tas bort direkt.
‱ Jag gör min bloggdesign helt sjĂ€lv.
Kontakt [email protected]

Med detta i Ätanke Àr du jÀtte vÀlkommen att kommentera!



Namn:
kom ihÄg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback