Vilken vÀrld lever vi i egentligen?

SÄg nyss ett klipp pÄ SVT som gjorde mig sÄ otroligt ledsen och förbannad. I Kina Àr angorakaniner inlÄsta i burar hela sina liv för att tas ut var tredje mÄnad för att fÄ pÀlsen bort riven. Inte rakad, utan bort RIVEN. De smÄ stackars försvarslösa kaninerna Àr fastbundna i fram och baktassarna medan pÀlsuppfödarna rycker loss knytnÀvsstora tussar frÄn som smÄ skrikande försvarslösa djur. Allt detta bara för att vi som köper klÀder som Àr gjorda utav deras pÀls för att vi skall kunna vara "moderiktiga". Vilken vÀrld lever vi i egentligen? Detta Àr sÄ otroligt fel pÄ alla sÀtt och förstÄr inte hur man ens kan utsÀtta smÄ djur, som Àr försvarslösa, för nÄgot sÄdant. Fyfan sÀger jag bara. Fyfan.

Jag som sjÀlv Àr djurÀgare blev hur otroligt arg och förbannad och ledsen rent ut sagt att man behandlar djur pÄ detta viset. Jag vet att de
 
http://www.svt.se/nyheter/varlden/angorakaniner-plagas-for-sin-mjuka-pals
PÄ lÀnken ovan hittar ni filmen.
 
 

 


> Innan du kommenterar
‱ Jag vill gĂ€rna vara med i veckans-blogg eller liknande.
‱ Bilder samt text Ă€r min/mina om inte annat anges.
‱ Spam eller liknande tas bort direkt.
‱ Jag gör min bloggdesign helt sjĂ€lv.
Kontakt [email protected]

Med detta i Ätanke Àr du jÀtte vÀlkommen att kommentera!
Postat av: Lisa

HĂ„ller med dig till 110%!!

2013-11-28 @ 17:53:17
Postat av: Anonym

truetrue

2013-11-28 @ 18:09:43



Namn:
kom ihÄg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback